torsdag 14 maj 2015

Ryggskott

Jag som skulle göra tusen saker i dag, denna röda dag som var perfekt innan en fullspäckad helg. Jag skulle storstäda, sortera tvätt, sy, baka, slå in presenter, rensa maskrosor och annat ogräs. Denna plan sprack helt i morse när jag åkte ut till makens mormor för att hjälpa till att skruva ihop en cykel som Lykkan ska få. När jag skulle resa mig upp small det till i ryggen och sen dess har jag velat amputera min rygg, kan man göra de?! 



Lykkan fyller år på söndag så både släktkalas och barnkalas är inplanerat i helgen, dessutom dragshow som jag ska på med tjejerna. Ni förstår själv hur kul det är med en rygg som är kaput...
Tack vare att maken, som tyvärr fortfarande är dålig, övertalade mig att åka och handla är det iallafall avbockat från listan. Han och Lykkan plockade varorna, körde vagn och packade bilen medan jag lunkade i lugn tackt bakom och pekade på vad som skulle inhandlas. 

Jag har klarat dammtorka allt som är i midjehöjd och uppåt, resten av städningen får tas senare. Ogräs och tvätten får vänta till ryggen är okej igen och maken mår bra. 

Nu ligger jag på soffan, fullproppad med smärtstillande och hoppas på mirakel. 

1 kommentar:

Helene sa...

Ajajaj krya! På er båda. Din rygg verkar vara ett måndagsexemplar... fy vad den verkar vara till besvär. Och borde inte maken må bra snart? Låter inte bra. Jag sket i samtliga av mina punkter, ingen rabarberpaj. Jag bara orkar inte. Ska vi gå i pension ihop snart ;-)