lördag 16 maj 2015

Tortyr, städinstruktör och köttsår

Klarade av att genomlida hela dagen på jobb i går, tur att jag är omringad av sjuksköterskor och undersköterskor som gjorde allt för att lindra och underlätta för mig. Hade en tid hos naprapaten på eftermiddagen och det visade sig att jag hade låsningar både i nacke, bröstrygg och ländrygg. Knådad, knäckt, stretchad och punkttorterad. Ont men så nödvändigt och gick därifrån med rak rygg. Blev spikmattan direkt när jag kom hem medan maken och barnen grillade.
Maken storstädade efter middagen med hjälp av barnen och jag hjälpte till med de lilla jag kunde göra. Bl.a. var jag dj och städinstruktör, jag stod inte högst på barnen lista om man säger så... Förutom när jag satte på Guld och gröna skogar, då var jag minsann poppis!

Orken tröt och jag gick och la mig på spikmattan igen vid sjutiden, vaknade 23.20. Då hade jag glömt bort att jag låg på spikmattan och reste mig med hjälp av armbågen...


Spikmatta kan vara farligt! Haha
(Barnen sjukt imponerade av min såriga armbåge att sonen direkt ville fota den...)


När jag lyckats ta mig ur sängen gick jag ner och hela hemmet var skinande rent och barnen låg i sina sängar, så jag gick och la mig igen och sov till sju. 

Långrunda med Sixten och varit och handlat bullar och annat smått. När jag kom hem hade resten av familjen precis vaknat. Lykkan hade smugit in till maken och viskat "ska ni inte komma och fira mig snart?!" 
Hon fyller i år i morgon, men eftersom hon ska ha barnkalas i dag trodde hon det var sång och frukost på sängen i dag...
Lilla Tullan, så exalterad och spänd över att få fylla år, älskade unge!!!! 







1 kommentar:

Helene sa...

Spikmatta? Ser mer ut som mindre alligator!